Baner – virtuelni izlog Vašeg biznisa
Čemu služe sličice u obliku pravougaonika koje viđamo na veb sajtovima? Koja je svrha baner oglasa i zašto su oni toliko zastupljeni na internetu? Da li posetioci sajtova obraćaju pažnju na banere?
Kratka istorija banera
Baner se prvi put kao vid reklame pojavio davne 1994. godine, na sajtu Wired Magazine.
Sama ideja ovog oglasa bila je da izazove reakciju posetilaca, a natpis na baneru glasio je: „Da li ste ikada kliknuli mišem ovde? E, sada ćete“ i vodio je korisnike ka promo kampanji kompanije AT&T.
Ovim banerom, njegovi tvorci želeli su da izazovu reakciju posetilaca sajta i uspešno su uspeli u tome.
Danas je baner jedan od najrasprostranjenijih alata digitalnog oglašavanja.
Tipovi banera
Baneri mogu biti različitih formata i dimenzija.
Izdvajaju se 3 formata baner oglasa. Baneri u formatu slike (ekstenzije .jpg .png ili .gif), baneri napravljeni uz pomoć HTML5 koda i animirani baneri rađeni u flash-u, koji polako izlaze iz upotrebe zbog sve većeg izostavljanja flash podrške od strane veb pregledača (browsera).
Predložene dimenzije banera variraju u zavisnosti od mesta prikazivanja na veb sajtovima, ali postoje već neke preporučene dimenzije koje su se pokazale kao optimalne. Dimenzije banera se iskazuju u pikselima, a najčešće korišćene su: 728×90 px, 160×600 px i 160×300 px.
Baneri mogu biti statični ili dinamični – u zavisnosti kakva poruka želi da se prenese i kakav se proizvod ili usluga reklamira.
Postojanje samog banera ne bi imalo smisla ako taj baner ne vodi ka nečemu.
Baner oglasi su zasnovani na slikama (display ads) i njihova svrha je da promovišu brend i/ili da preusmere posetioce sajta na određenu lokaciju na internetu.
Baner oglas treba da poseduje dugme sa klikom na akciju ( tzv. CTA dugme), ili je ceo klikabilan, čime se korisnik preusmerava na sadržaj koji se banerom reklamira.
Benefiti banera iz ugla firme i posetioca sajta
Ako bismo napravili neki vid analogije, baneri na sajtu su zapravo isto što i putokazi u velikim šoping centrima.
Kupac obično dođe na sajt da bi nešto saznao ili kupio. Kako su sajtovi uglavnom prepuni informacija, baner predstavlja savršen način kako da posetilac sajta nađe ono što traži.
Baner se može posmatrati i kao izlog Vaše prodavnice u digitalnom svetu. Kupce često povuče da uđu u neku radnju ako je njen izlog interesantan i ima šta da ponudi. Isti slučaj je i sa banerima na sajtu.
Leave A Comment