Pomoć potrošačima u borbi protiv Online prevara
Kao i mnoge B2B kompanije Yellow Pages sa svojim Preporukama pomaže potrošačima u borbi protiv Online prevara. Mnoge Online prevare su zasnovane na raznim oblicima prevara, pa i uvlačenjem raznih kompanija u nejasne i sumnjive poslove. Yellow Pages stoji u korak sa kolegama sa zapada koji se bore protiv raznih fraudulent scams, i poziva sve da se uključe u ovaj program. U ovom tekstu ćete naći mnogo korisnih i slučajeva iz prakse.
Nisu samo individualni potrošači žrtve prevara. Firme, počev od velikih sve do malih, su cilj za razne prevare (vidi Tipovi Internet prevara). Nije važno da li koristite telefon, e-mail, Internet, najbolja odbrana od raznih prevara je zaštita, a pogledajte četiri pravila.
Četiri osnovna pravila u novom biznis kontaktu:
- Radite sa firmama koje poznajete i kojima verujete. Ako ih ne poznajete PROVERITE ih na Preporukama u Yellow Pages-u.
- Razumevanje ponude. Uzmite detalje i sva obećanja napismeno.
- Proverite sve račune koje dobijete pažljivo. Kad jednom platite veoma teško ćete vratiti novac.
- Zaštitite Vaše finansijske informacije. Ne podnosite izveštaje nikome dok za to nemate dobar razlog.
Yellow Pages radi i uvek će raditi za potrošače. Sve informacije su besplatne i sa novim predlozima će izlaziti pred svoje komitente i potrošače. U svim oblastima informisanja ćemo ostati prvi, s tim što svi moramo učestvovati nekim delom. Da bi se zaštitili i imali bolji i sigurniji biznis moramo početi pisati o proizvodima, uslugama…
Yellow Pages je jedna od retkih kompanija koja prati tržište, i jedina na Balkanu koja daje mogućnost firmama da učestvuju u promovisanju dobrih proizvoda i usluga putem Preporuka, a odgovoriće svakom potrošaču na pitanja i zahvaliti se na sugestijama.
Yellow Pages će nastaviti da snabdeva tržiste besplatnim informacijama i poziva sve zainteresovane da se uključe što pre u zajedničku borbu za bolje tržište i zaštitu od raznih prevara.
Zaštita potrošača od loših usluga i proizvoda je naš cilj sa Preporukama. Jedino što tražimo od potrošača je da prilikom kupovine budu pažljivi, a da svoje mišljenje iznesu preko našeg sajta. Mi ćemo sve preporuke proveriti i objaviti javno.
Tipične Internet prevare
Kreditne karte prevara
Krediti i davanje na odloženo plaćanje košta davaoce i vlasnike kredita stotine miliona dolara godišnje. Kao sto je krađa najčešći oblik prevare neko može koristiti Vaš broj bez Vašeg znanja. Nije uvek moguće sprečiti krađu, ali je moguće smanjiti mogućnosti za to.
Nekoliko saveta za kredit karte:
- Nikad ne dajte detalje Vaše kartice dok niste sigurni da je sajt zaštićen i da će se transakcija završiti sa zaštitom.
- Pogledajte da li sajt ima ikonicu za zaštitu (mali katanac). Ni ovo ne može da bude 100% zaštita, ali pruža sigurnost.
- Ne oslajajte se na natpis da je sajt siguran.
- Ne nasedajte na izgled sajta.
- Pre nego što se odlučite da kupite preko sajta, pogledajte koji software koriste za zaštitu.
- Budite sigurni da je poznata roba koju kupujete.
- Istražite proizvođača robe.
- Pogledajte da li ima informacija o firmi koja drži sajt.
- Da li ima fizička adresa, telefon, ili ko sve radi sa njima.
- Proverite da li su telefoni postojeći, da li rade.
- Nikad nemojte kao dokaz o postojanju firme prihvatiti P.O. Box.
- Ozbiljno razmišljajte da li treba poslovati sa firmama koje nemaju osnovne podatke o sebi.
- Ispitajte da li su e-mail adrese važeće.
- Pazite se firmi koje imaju nepoznate adrese, njih je mnogo teže pronaći.
- Proverite specijalne ponude pre nego kupujete.
- Budite jako obazrivi ako poslujete sa osobom ili firmom koja nije iz zemlje u kojoj živite. Ispitajte kroz razne institucije.
- Pogledajte Preporuke o toj firmi ili osobi.
- Pitajte druge da li su bili zadovoljni njihovim proizvodima ili uslugama.
Nigerijska prevara
Dobijate hitnu, poverljivu poruku ni manje, ni više nego od nekog iz vlade države Nigerije koja želi uložiti milione dolara na vaš bankovski račun. Službenik koji vas je kontaktirao učinio je to zato da bi se izbegle nepotrebne birokratske zavrzlame kroz koje se mora proći pri prenosu tako velike sume novca, a sve što želi znati je vaše ime i broj računa. Dakle, šta učiniti? Obrisati tu ponudu ili ipak prihvatiti? Znate odgovor. Mnogi su na to naseli i doveli u ozbiljnu opasnost svoje ušteđevine. To je “industrija“ koja je Nigeriji dosad donela više od nekoliko milijardi dolara prihoda! Zato, pazite!
Pismo iz Nigerije „The Nigerian Letter Scam“ je poznato u celom svetu. Ova prevara je počela 1980-ih, sa poštanskim pismima. Sada je već uključen i telefonski poziv (čak i mobilni), Internet/e-mail i fax poruke.
E-mail sa pismom iz Nigerije nije ništa novo, u stvari novi sistem sa starim nastupom. Internet je idealan za sumnjive poslove koje zastupaju ljudi bez imena ili sa pogrešnim imenom. Internet im je omogućio kontakt sa hiljadama Internet korisnika sa e-mail-om, aukcijskim sajtovima, chat room, web sajtom, itd.
Kako otkriti?
Nigerijsko pismo je rasprostranjeno po celom svetu. Nema pravila na kojem sajtu se može naći. Nijedan sajt nije specijalno ciljan.
Pozivajući se na istraživanja i informacije koje imamo, najčešće korišćena imena u ovim pismima “Nigerian Letter Scams” su Mariam Abacha, Kayode Adeyemi, Isa Mustapha, Oliver Kabila, and Tonye Green. Glavni metod kontakta je e-mail. Pošiljac često traži od žrtve da mu napiše telefon, fax, komplet adresu, i račun u banci.
Većina Nigerijskih pisama potiču iz Lagos ili Lome-Togo, Nigeria. Drugi afrički gradovi su takođe zastupljeni kao Congo-Zaire, Sadton, Cote d Ivoire, Accra Ghana, Eleme, Festac Town, Ivory Coast, and Seirra-Leone. Čak su Kanada i UK uključene kao zemlje pošiljaoca.
Nigerijska pisma uključuju brojne afričke banke kao African Development Bank (ADB), Union Bank of Nigeria, Apex Bank, Togolaise Bank, Standard Trust Bank Limited (Lagos), Eco Bank Nigeria Plc, United Bank for Africa, and the International Bank of Africa.
U većini Nigerijskih pisama autori se predstavljaju kao visoki službenici u bankama. U svim slučajevima navode neaktivne račune sa velikim trenutnim stanjem, koji će se ugasiti ako se ne preduzme odmah korak. Jedna varijanta su preplaćeni računi iz ugovora, te Vas informišu o tome kako su dobili uplate na račun sa milionima dolara i trebaju pomoć da prebace novac na novi račun, na drugi kontinent.
Sva Nigerijska pisma su sa velikim sumama novca koji se treba izneti iz zemlje. Velika većina nudi 30% od sume za pomoć, ili podela 30-60-10, gde 10% pokriva troškove prenosa.
Source:
Metropolitan Police
IFCC – Internet Fraud Center (FBI)
Crimes-of-Persuation
National Fraud Information Centre
Internet Scambusters™

žig PREPORUKE – PRIMEDBA POHVALA SUGESTIJA PITANJE
je upisan u registar žigova pod brojem 50837 dana 05.06.2006